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Porsche959 Racing

1970 CITROEN DS 211970年式 シトロエン DS 21

PRICE SOLD OUT UPDATE: THURSDAY,APRIL,30,2015 売約済

1970年式 シトロエン DS21
車台番号:4642812DS21

・走る魔法の絨毯
・フラミニオベルトーニによる超絶デザイン
・カーオブザセンチュリー第三位

“必見のオリジナルインテリア”

名古屋の渡辺自動車によって日本へ輸入され、継続的にしっかりと整備されてきた個体です。

途中から整備工場が変わっていますが、引き続きシトロエンのスペシャリストによって長らくメンテナンスされてきました。前オーナー様は、「いつでも安心して乗ることが出来るよう整備するように」、と常々工場に申し付けており、当車両を整備工場の車庫に預けていた程でした。そのため、現在も油圧システムや車の心臓と言える機関部は特に問題もなく元気に作動しています。

外装がメタリックブラックへとリペイントされた以外は、オリジナルコンディションをよくとどめています。

その宇宙船のようなデザインは現代においても、浮世離れするほどの存在感があり、どんな場所に出かけても、たとえスーパーカーたちのなかに停めることがあっても、ひときわ注目を集めるに違いありません。

この個体で最もアピールしたいセールスポイントは、ベロア地のシートです。車内は基本的にすべてベロアで覆われているのですが、触感の心地よさは他にたとえようがありません。シートに座れば、ほどよく体が沈み込み、走り出せばハイドロニューマチックシステムのおかげもあって、「ずっと座っていられる」、と感じてしまうほどです。

オリジナルのクラリオン製オーディオが残っており、センターコンソールにはキンツレ製のアナログ時計が埋め込まれています。

本来、ワイパーにはオン・オフの切り替え機構しか備わっていませんが、後から速度調整もつけ加えてあります。

大口径レザーハンドルのステアリングポストにはコラムシフト式シフトレバーが備わっています。実は当個体はクラッチペダルのない、2ペダルのセミオートマチック仕様です。シフトを一番左で倒すことでセルが回り、シフトチェンジはレバーをスライドさせていくというシステムです。また、パーキングブレーキにはフットブレーキ式を採用。
アクセルペダルこそ普通ですが、ブレーキペダルはボタン式となっています。

このようなデザインとシステムが50年代の当時に早くも採用されていたという事実には、まったくもって驚くほかありません。

付属品として前後スペアガラスもございます。

現状ではさすがに時間の経過を否定できないコンディションにありますが、このままの状態でクラシックな雰囲気を楽しんでいただきながら、乗っていただくことも可能です。
また、ご希望のリフレッシュを施すもよし、完璧なレストレーションをされるもよし。お客様のご希望をうかがいながら、進めていくことも可能です。お問い合わせお待ちしております。

“シトロエン DS21の歴史”

乗用車の革新。1955年に誕生したシトロエンDSシリーズを評するに、これ以上の表現はありません。目指したものは、優れた空力性能、優れたハンドリング、優れた乗り心地、優れた安全性能、などで、現代の乗用車に通じるすべての要素が、このシリーズによって確立されたともいえます。

なかでも有名な装備が、乗り心地とハンドリングを両立するサスペンションシステム”ハイドロニューマチック”でした。これはシトロエンの誇る特許技術であり、ロールスロイスにも採用されています。

エンジンをかけるとまず、自動昇降システムによって車高が走行可能な状態まで上がります。走りはじめると、独自の油圧式サスペンションが路面のショックを柔らかに受け止め、クッションの効いたソートとあいまって、”魔法の絨毯”と形容される乗り心地を味わうことができるのです。

サイズや装備を考えると車体重量そのものは1280キロと非常に軽く仕上がっており、101 HPを発生する2175 ccのエンジンによって、十分な加速が保証されています。

21世紀を迎えた今見ても非常に新鮮なスタイリングデザインは、社内デザイナー・フラミニオベルトーニの手になるもの。宇宙船のような外観は、DSの長い製造期間の間に、大きく変更されることはありませんでした。中でも、後方の方向指示器の位置がユニークで、なんとリアガラス角に設置されています。今から半世紀以上も前に、このようなスタイリングが実現していたことに、驚きを隠せません。

インテリアの雰囲気も実に特別です。シートはレザー製ではなく、クッションがたっぷり詰まった、まるでソファのような座り心地のベロアシートです。

1955年から1975年にかけて、1,455,746台が生産された、ベストセラー&ロングセラーモデルです。

1970 Citroen DS21
Chassis No.4642812DS21

- Driving magic carpet
- Excellent timeless design by Flaminio Bertoni
- Won the 3rd prize in Car of the Century award

“Must-See original interior”

This vehicle was imported to Japan by Watanabe Jidosha in Nagoya, and it has been maintained thoroughly.

Another factory took over the maintenance job later, but the car had been maintained for a long time by the Citroen specialist. A previous owner requested the factory to maintain the vehicle well, so he could drive at any time and he also had the factory keep the vehicle inside their garage. As a result, the engine, a heart of the machine, and hydraulic system have no existing problem.

Everything except the exterior; repainted in metallic blue, remains in the same condition as the original.

Its spaceship-like styling is absolutely appealing even at today’s standards. Anywhere you ride, it will bring attentions even when it is next to the lineup of super cars.

The most appealing part of the vehicle is velour seats. The interior is entirely upholstered by velour, texture of which is indescribably comfortable. Your body will snug into the seat and with the contribution of hydro- pneumatic system, you will never bother to get up from it after the vehicle starts to running.

The original Clarion audio is remained, and there is an analog clock made by Kienzle’s at the center consol.

Initially, the wipers did not have a speed adjuster, but it was added later.

There is a gear shift lever on the steering column. It actually used to be clutchless two-pedal semi-automatic vehicle: cranking a starter by turning the shifter all the way to left; sliding the lever of shifter to change gear. A foot brake was utilized as a parking brake and it has a brake-button, operated by a foot, instead of a paddle.

It is a very surprising fact that the design and the system like this was adopted as early as 1950’s.

Front and rear spare window glasses are available as an accessory.

The car is in the condition that you cannot deny the amount of time that lapsed of time, but you can certainly keep the present condition to enjoy the ride.

It is up to you to give a makeover or restoration to the vehicle as you desire. If you decide on either of those, please do not hesitate to contact us.

“History of Citroen DS21”

The words “Innovation of passenger car” is the best way to describe Citroen DS series born in 1955.
Great aerodynamics, excellent handling, absolute comfort, and substantial safety were elements of a passenger car in present, and we must say that those were achieved by the series.

The most famous equipment among the others was a suspension system called hydro-pneumatic, which manages both handling and comfort of the ride. The system is patented by Citroen and utilized by Rolls Royce.

The self-leveling system will automatically adjust the height of the vehicle higher for driving after running on the engine.
During the drive, the combination of hydraulic suspension which absorbs the shock and the comfort of snuggly cushion justifies the term “magic carpet” to describe the riding comfort.

Considering the size and the equipment, the weight of vehicle is extremely light, 1280kg. 2175cc engine that produces 101HP guarantees the perfect acceleration.

Design by Flaminio Bertoni of Citroen. This style will never go out of date even in 21st century.
The unique shape of the vehicle was never changed during a long manufacturing period. The rear indicator is very unique that it is located at the corner of rear glass.

The interior has very tasteful style to it. Instead of using leather for the seats, they are stuffed with enough cushioning so it feels like a soft couch with velour.

It is the long-seller model that produced 1,455,746 cars between 1955 to 1975.