1990 BMW E30 M31990年式 BMW E30 M3
SOLD OUT UPDATE: FRIDAY,JUNE,10,2016 終了1990年式BMW M3
車台番号 : WBSAK050201894688
・15,000 km正規ディーラー車
・高いオリジナル度
・24年間同一オーナー
”丁寧に扱われた低走行の正規ディーラー車”
ここに紹介する1990年式BMW M3は1992年に前オーナー様がご購入されて以降、24年間もの永きにわたって大切に保有されてきた正規ディーラー車の最終モデルです。
オドメーターの数字は僅かに15,000 kmと、走行距離はまるで伸びていませんが、こまめなメンテナンスは受け続けてきました。その証明として、数十枚におよぶメンテナンス記録簿も残されています。
2016年6月における直近のメンテナンスの際には、エアコンの室内エバポレーターを純正新品と交換しており、またエンジンルームではタペットカバーが再塗装され、美しいアピアランスを取り戻しています。 この車両は内外装及び機関全てにおいてオリジナル度は高く、アルミホイールがBMWのレーシング活動と結びつきの深いMKモータースポーツ社製となっていることを除けば、全てがオリジナルという好ましいコンディションです。
また、当時は人気オプションだったサンルーフですが、ファーストオーナーはボディ剛性の低下を嫌い選択しなかったことで、モータースポーツ色の強いこのモデルに似つかわしい硬派な仕様となっています。
80年代後半から90年代にかけてのDTMの舞台でメルセデスベンツ190と死闘を繰り広げ、BMWモータースポーツの歴史にその名を燦然と残し、今日のM3人気、否、Mモデルの人気を不動のものとした初代M3。エンスージアストにとってはこのような最高の仕様・コンディションでご紹介できる機会は今後、そうそうにはないでしょう。ご興味のあるお客様は、是非、弊社までご相談ください。
”BMW M3の歴史”
1982年に登場したBMWのE30シリーズの中で、グループAレースのホモロゲーション取得を前提に開発され、1985年に発表されたモデルがM3です。
エンジンはM1やM635CSiに搭載された名機M88型DOHCエンジン3.5L直列6気筒エンジンを礎とする2.3L直列4気筒エンジンで、組み合わされるトランスミッションはZF製ノーマルパターンまたはゲトラグ製レーシングパターンの、いずれも5速MTが選択可能でした。
ボディは3シリーズをベースとしながらも様々な変更が施されています。M3のデザイン上の代名詞となったブリスターフェンダーの採用によりワイドトレッド化され、よりファットなタイヤを収めるよう変更がされました。 またハイデッキ化されたトランクには、これもM3のデザインアイコンである大型のリアウィングが標準で装備されています。
上級車種の5シリーズ用ブレーキシステムが奢られるなどストッピングパワーも大幅に強化されており、まさにグループAレースを戦い抜くことを主眼に置いた1台だったのです。
1987年には日本への正規輸入も始まり、1990年に生産が終了するまで世界各国で愛され続けました。世界中のコンパクトスポーツセダンの指標となった1台であり、今日のM3人気の礎と築いたモデルでもあります。
1990 BMW M3
Chassis number: WBSAK050201894688
- An officially-imported and only 15,000 km
- Highly original
- Well cared for 24 years by a single owner
“An officially-imported and well maintained example with only 15,000km”
The 1990 BMW M3 offered here is the last officially-imported model which has been thoroughly maintained and kept by the last owner for 24 years.
The odometer indicates only 15,000km and the cars has been serviced periodically. As a proof, there is a maintenance record with several pages.
In June of 2016, this individual was given a major refreshment: the air conditioning evaporator was replaced with a genuine new unit; the cylinder-head cover was re-painted in order to get the beautiful appearance back. This M3 retains remarkably high degree of originality in the interior, the exterior, and the mechanical sections with the only exception of the aluminum wheels by MK Motorsports known widely for the close relationship with BMW in the world of racing.
Because the previous owner did not want to compromise torsional rigidity of the body, it is not equipped with a sunroof which was a popular optional item back then. The car has a strong character of specification that is the most suitable for a car with traits of motor sports.
An opportunity does not come very often for an enthusiast to obtain the BMW in unbelievable spec and condition like this. The car with remarkable racing history in 1980's and 1990's when heated battle against Mercedes-Benz 190s was seen countless times during DTM series. Those who are interested in this monumental BMW, please feel free to contact us for further information.
“The history of the BMW M3”
M3 was introduced in 1985 after being developed for a homologation of Group A races as a part of E30 series which launched in 1982.
The M3 carried a 2.3-liter inline 4-cylinder engine based upon the masterpiece M88, 3.5-liter DOHC inline 6-unit equipped in cars like M1 and M635 CSi. The customers were able to choose between the h-pattern gearbox by ZF and dogleg pattern unit by Getrag.
Even though the body shell was based on the standard 3 series, the M3 was fitted with iconic wide fender flares at all four corners to accommodate fat tires. The lifted trunk deck featured a large rear spoiler, another distinctive exterior feature for the M3. The braking power was also upgraded by adapting the larger brake system which was originally equipped on the bigger and heavier 5 series. Above performance enhancements, combined with other modifications, gave the M3 what it takes to be successful in Group A competition.
BMW officially started importing the M3s to Japan in 1987 and they enjoyed the phenomenal success on both tracks and roads all over the world till the production ceased in 1990. It long remained the embodiment of what a compact sport sedan ought to be.