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Porsche959 Racing

2000 Porsche 996GT3 Clubsport2000年式 ポルシェ 996GT3 クラブスポーツ

SOLD OUT UPDATE: FRIDAY,JUNE,10,2016 終了

2000年式 Porsche911 (Type996) GT3 Clubsport

車体番号 : WPOZZZ99ZYS690456

・走行距離29,000 km
・非常に高いオリジナル度
・歴史的な初代GT3

”オリジナル度の高い初代GT3”

ここにご紹介する2000年式Porsche911 (Type996) GT3 Clubsportは、2003年に前オーナー様が手に入れられて以来、13年間大切に扱われてきた一台です。 その扱いの丁寧さは、例えば保管時には毛布を掛けた上からカーカバーを被せる、という念の入れようでした。

そういった一つ一つの積み重ねがあったからこそ、今現在の素晴らしいコンディションへと繋がったのでしょう。 ホイールにガリ傷が一切無いことからは日々の丁寧な運転が伺えますし、ヘッドライトに曇りがなく、透き通ったライトカバーも日々の愛情の賜物といえるでしょう。

ポルシェのGT系モデルといえば、レースを強く意識した仕様から、サーキットに持ち込まれるケースが多くなりますが、この個体は、幸か不幸か、1度としてサーキットに足を踏み入れた事がありません。 サーキット走行時にかかるボディシェルやフレームその他への負担を考えた場合、これもまた一つの愛し方というべきでしょう。その結果、次のオーナーは安心してサーキットへも繰り出せますし、もちろん、コレクションとして前オーナー様と同様に慈しんでいただくことも可能です。

29,000 kmという走行距離は、今から16年前に生産された車両としては充分に低走行の部類に入るでしょう。 そして非常にオリジナル度が高いのも特筆に値するポイントで、内外装くまなく見渡してもナビゲーションシステム以外は全てがオリジナルといった、好ましい状態に維持されています。

当個体はオプションのクラブスポーツパッケージが選択されており、軽量フライホイールや6点式シートベルト、ロールケージといった心を揺さぶるスパルタンなアイテムを装備しています。

ポルシェ911史上初の水冷エンジン搭載モデルであり、現在へ連綿と繋がるGT3の初代モデル、しかもクラブスポーツパッケージという超硬派なパッケージを装備した、まさに好事家の為の1台。これほどの素晴らしいコンディションで市場に出まわるケースも、今後、ますます減っていくと思われます。

全身を貫くモータースポーツのDNAを最も強く感じる初期型のGT3を手に入れるチャンスは、今をおいて他にありません。


“ポルシェ911 (タイプ996) GT3の歴史”

ポルシェカップやGTレースへの参戦を希望する顧客向けとして発表されたスポーツモデルがポルシェ911GT3です。 タイプ996で初めて設定されて以降、各世代の911を代表するハードコアな存在として知られるようになりました。

996世代、つまり初代GT3は1999年に1400台が限定生産されると発表されましたが、予想をはるかに上回る人気を受けて、最終的には1889台がラインオフしています。

ボディーは剛性がより高いとされるカレラ4用をベースとしており、いわゆるGT1クランクケースやターボ用のブレーキシステムを採用するなど、モータースポーツを意識した数々の特別な装備を備えています。 用意されたトランスミッションは6速MTのみ。

またクラブスポーツパッケージもオプションで設定され、軽量フライホイールや6点式シートベルト、ボルトオンロールケージがセットとなっていました。

ヨーコントロールやトラクションコントロールといった電子制御のドライバーズエイドは用意されておらず、硬派でハードコアな911として近年は人気にさらなる拍車がかかっています。

996がマイナーチェンジを受けた際にGT3もチタンコンロッドなどの内部パーツやブレーキシステムシステム等にアップグレードを受け、さらなるパフォーマンスアップを果たしています。

2004年に911がタイプ997にモデルチェンジするのに伴い、GT3も次世代へと引き継がれ、タイプ996のGT3はその役目を終える事となりました。

2000 Porsche 911 (Type996) GT3 Clubsport
Chassis Number: WPOZZZ99ZYS690456

- Less than 29,000km recorded
- Highly original
- Historic first generation of GT3

“A highly-original example of the first generation of GT3”

The 2000 Porsche911 (Type996) GT3 Clubsport we introduce here has been under the great care for 13 years since it was owned by the previous owner. It looks like the word “caring” is given the whole new meaning as he always put a blanket on the car before wrapping it with a car cover, in order to make sure the cover did not leave any scratches on the body.
It is easily imaginable that the unbelievable condition of the car has resulted from his leave-nothing-undone motto when it comes to taking care of his GT3. The wheels without a scratch show carefully the car was driven daily and the exceptional transparency of the headlight covers is just another evidence of his excellent care.

Though Porsche GT models are often driven hard on race tracks as they are equipped with race-oriented features all over, the last owner has never brought his GT3 onto a track. Considering the toll, the car has to take on its body shell, frames, brakes among others when driven hard on tracks, it is understandable that his love for his car did not allow him to drive it on the sticky surface. Never beaten by the circuit laps, this car can probably take many more tough laps around tracks if needed than most examples that have taken a considerable beating. It could also be a part of a collection and sparingly driven as the last owner exactly chose to do.

29,000km shown in the odometer is rather low for a 16-year-old Porsche. This GT3 is an exceptionally desirable example with the supreme originality; the only non-original equipment is the navigation system.

It is equipped with the genuine optional Clubsport Package which includes die-hard features like the light-weight flywheel, 6-point seatbelt, and roll cages.

This example represents the first-generation water-cooled 911 and at the same time the first of GT3s from various generations. The car remains as a must-have-vehicle for hardcore 911 lovers as this GT3 features the track-oriented Clubsport Package, one of the most desirable optional equipment. Beautifully-conditioned individuals like the one offered here are getting more and more scarce now that it has been for almost 15 years since the production of the early 996-generation GT3 ceased.

If you consider yourself a Porsche fanatic, it's now or never for you to put your hands on this early example of the 996 GT3 that is closely related to those competition Porsches.


“The History of the Porsche 911 (type 996) GT3”

Porsche 911 GT3 was introduced as a high performance 911 for the customers who were wanting to compete in Porsche Carrera Cup and GT races. The first-generation GT3 debuted as a part of the type 996 lineups and it became known as a hardcore sibling of the 911 of each generation.

Although Porsche announced that it would run a limited production of 1400 units, it ended up giving birth to 1889 examples because popularity exceeded far beyond expectation.

The body basis on Carrera 4 which is known to have great rigidity by installing GT1 crank case and brake system for Turbo. It only comes in 6-speed manual transmission.

It also offered the Clubsport Package that included the single-mass flywheel, 6-point racing seatbelt, and bolt-on roll cages as an option.

The 996 GT3 has recently gained more popularity especially among 911 fans as the primitive and hardcore 911 that lacked the electrical driver's aid like yaw-control and traction-control.

When the 996 received a facelift midway through its production period, the GT3 was re-introduced with performance upgrades as titanium connecting rods and more powerful brake system.

The 911 GT3 of the Type 996 ended the much-celebrated model life as Porsche announced the debut of the 997 generation of 911.