2015 Porsche 911 (Type 991) GT3 Cup2015年式 ポルシェ 911 (Type 991) GT3 カップ
SOLD OUT
UPDATE: FRIDAY,NOVEMBER,20,2015
終了
車台番号:WPO ZZZ 99 ZFS 19 8111
エンジン番号:M97/78 61F 21 554
トランスミッション番号:G91/71 2F 00 565
ECU番号:0441
ロールケージ番号:16227
・2015年度カレラカップ・ジャパン参戦車両
・ジェントルマンクラス優勝車両
・フレーム修復なし
“即実戦可能なカップカー”
当個体は、弊社のレース部門であるビンゴレーシングから2015年度カレラカップ・ジャパンに参戦、見事ジェントルマンクラス優勝(ゼッケン9)を果たした車両です。開幕から4連勝を記録するなど10戦中5勝(ジェントルマンクラス)を達成、圧倒的なパフォーマンスでクラス優勝へと導きました。
2015年11月27日に、ウエスティンホテル東京で行われた「ポルシェ モータースポーツ ナイト ジャパン 2015」に展示された個体でもあります。
参戦時と同じブラックメッキのラッピング施工をされたままの状態ですから、そのままチャンピオンカーの雰囲気を楽しまれても良いでしょう。状態は良好で、ボディにゆがみやへこみはありませんし、もちろんフレームの修復歴もございません。
レース後はもちろんのこと、練習後でもきっちり清掃を行ってきたため、フロアには元色のピュアホワイトそのものの清潔さが残っています。
2015年の8月にはトランスミッションをオーバーホールしており、同時期にクラッチ交換も行われました。その後の走行距離は1300km程と、まだまだ現状のままでサーキット走行を楽しんでいただけるコンディションです。
そして、今年(2016年)5月には428万円をかけた徹底した整備を行っています。
クラッチ、フライホイールを新品交換としただけでなく、エンジンオーバーホールも行われました。これはコックスが行った正規のオーバーホールであるため、カレラカップへの出場資格が失われず、これからもカレラカップに続いて参戦することが可能です。
いつでもサーキットで全開走行が可能なように整備をしてきたため、タイプ991GT3カップの高いポテンシャルを思う存分楽しんでいただけますし、即レース参戦も可能な車両です。
付属品
ボディーカバー
スペアパーツ(詳しくはお問い合わせ下さい)
“ポルシェ・911(タイプ991)GT3カップカーの特徴”
ポルシェ・カップカーは、世界8か国で開催されるカレラカップやGT3カップチャレンジ、ポルシェ・モービル1・スーパーカップなどのワンメイクレースのために企画・開発された、史上最も成功したレーシングカーと言われるモデルです。
世界中でプライベート参戦するカスタマードライバーが増えたこともあって、1998年の生産開始以来、実に2600台以上のカップカーが生産されています。
タイプ991のカップカーは2014年に発表されました。
先代のタイプ997と比較して、10馬力アップしたエンジンを搭載。100ミリメートル延長されたホイールベースや拡大されたトレッドのおかげで、より高いハンドリング性能を得ています。
また、一体鋳造型の6ピストンキャリパーを備えた直径38cmのディスクブレーキはより高い耐久性を獲得しました。
カップカーとして初めてパドルシフトを導入したことも特徴のひとつでしょう。従来のフロアシフトでは、ギアチェンジ時にハンドルから右手を離す必要がありましたが、パドルの方が物理的にシフトスピードも速く、ステアリング操作に集中できるため、より速いラップタイムを目指せます。
カップカーが他のレースカーと一線を画するのは、その安全性能の高さにもあります。ロールケージがドライバーを取り囲むように車内を張り巡らされており、特に横方向からの衝撃に対して強い設計になっています。
新設計になったドライバーシートは、肩と頭を取り囲むようできているため、ホールド性も高く、横転時や衝突時の安全性が向上しました。新しく運転席側のルーフに救急ハッチが設けられたため、非常時はそこから脱出することが可能です。
また、ボディを構造する素材は適材適所で選ばれており、独自配分のアルミニウム・スチール複合構造のおかげで、低重心と高剛性を実現しています。
ロードカーではありえないほど巨大なリアウィングは、サーキットの特性やレース戦略に合わせて9段階に調整可能です。
他のレースカーと比較して、ABSとトラクションコントロールが付いていないことも特徴です。電子制御が行われないため、ドライバーの操作にピュアな反応をみせるレーシングカーであるとも言えます。
弊社のカップカーをご購入いただければ、ワンメイクレースとして歴史の長いカレラカップへ参戦可能ですし、弊社の主催するビンゴレーシングからご出場いただくこともできます。また、新車のカップカーを購入した場合に発生するカレラカップへの参戦義務がないため、趣味としてサーキット走行をされる方にも最適です。もちろん、カレラカップ参戦を計画される方の練習用としても重宝されることでしょう。
Chassis No: WPO ZZZ 99 ZFS 19 8111
Engine No: M97/78 61F 21 554
Transmission No: G91/71 2F 00 565
ECU No: 0441
Roll Cage No: 16227
“The features of Porsche 911 (Type 991) GT3 Cup”
Porsche Cup is designed and developed for one-make sports car races; Carrera Cup held in eight countries of the world, GT3 Cup Challenge and Porsche Mobil 1 Super Cup. It is said to be the most successful racing car in history.
The increased number of customer-driver participants all over the world pushed up the production of Cup cars. Since the start of production in 1998, Porsche has manufactured more than 2600 examples.
Type 991 Cup car was introduced in 2014.
It got 10hp more powerful engine than its predecessor, the type 997. The extended wheelbase by 100 mm and larger tread contribute to better handling.
In addition, the disc brakes of 38cm diameter with six pistons mono-block caliper attained the higher durability.
One of the new features is the adoption of paddle shift for the first time as a Cup car.
The previous floor shift required the right hand to leave from the steering wheel at gear changes. The paddle shift is physically faster and allows you to concentrate on the steering control to aim for faster lap time.
What makes the Cup cars apart from other racing cars is its high level of safety. The roll cage is set along the driver’s seat inside of the body. Its design is strong especially for the lateral collision.
The newly designed driver’s seat surrounds the driver’s shoulder and head. Thanks to its good hold property the safety for rolling and collision of the car is improved. The emergency hatch newly equipped at the roof of driver’s side enables its driver to get out sooner from the cockpit when needed.
The materials of body components were chosen carefully for its use. Its unique allotment of aluminum and steel for body component attained low center of gravity and high rigidity.
The rear wing that is unimaginably big for road cars is adjustable to nine levels according to the property of the circuit and your strategy.
Compared to other racing cars, it is characteristic to have no ABS and traction control.
It is the pure racing car that reacts directly to the operation of a driver because of the absence of electric control.
[車両特記事項]
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年式 2015年
走行距離 6,400km
色 White C9A
車輛寸法 全長:4547cm 、 全幅:1851cm 、 全高:1280cm 、 全重:1200kg
排気量 3800cc
最高出力 338kw(460ps)/7500rpm
エンジン備考 aluminium six-cylinder rear-mounted boxer engine; bore: 102.7 mm stroke: 76.4 mm
ミッション 6セミAT
ハンドル 左 six-speed dog-type gearbox
[装備]
Concept:
Single-seated, near-standard race vehicle
Based on the 911 GT3
Engine:
Aluminum six-cylinder rear-mounted boxer engine
Sealed
3,800 cc; stroke 76.4 mm; bore 102.7 mm
Max. power: 338 kW (460 hp) at 7,500 rpm
Max. rpm: 8,500 rpm
Single-mass flywheel
Water cooling with heat management for engine and gearbox
Four valves per cylinder
Sequential multi-point fuel injection
Required fuel quality: minimum 98 octane, unleaded
Dry-sump lubrication
Electronic engine management (Bosch MS 4.6)
Race exhaust system with regulated race catalytic converter
Rear silencer with centered exhaust pipe
Electronic acceleration pedal
Transmission:
Porsche six-speed sequential dog-type gearbox
Gear ratios:
- Ring & pinion gear 14/22 i = 1.571
- Final drive 17/41 i = 2.412
- 1st gear 13/41 i = 3.154
- 2nd gear 17/40 i = 2.353
- 3rd gear 19/36 i = 1.895
- 4th gear 19/29 i = 1.526
- 5th gear 24/30 i = 1.250
- 6th gear 34/35 i = 1.029
Internal pressure-oil lubrication with active oil cooling
Limited slip differential
Triple-disc sintered metal race clutch
Pneumatic paddle shift system
Bodywork:
Lightweight bodywork with smart aluminum-steel composite construction
Welded-in roll cage, in compliance with FIA Homologation Regulations for safety cages
Front bonnet with two air inlets for cockpit ventilation and quick fasteners
Removable roof section
Rescue bar analogue DTM system
Modified and widened 911 GT3 fenders
Modified rear wheel arches
Modified and widened 911 GT3 front-end with spoiler lip
Modified 911 GT3 rear-end with integrated rain light, in compliance with FIA Homologation Regulations
Lightweight exterior:
- CRP doors with sport-design rear-view mirrors
- CRP rear engine lid with quick fasteners
- CRP rear wing; adjustable
- PC windows and rear side windows with ventilation openings
- PC rear window
Underbody tray with air routing for brake- and driveshaft cooling in the rear
Modified 911 cockpit:
- Magnesium sub-frame in light weight design
- Ergonomic driver-oriented center console
- Switch mask with fluorescent lettering
- Steering wheel with quick release coupling, control panel and shift paddles
Race bucket seat with longitudinal adjustment:
- Homologated to latest FIA requirements
- Individual padding system
Six-point seat belt
100 liter fuel cell (FT3 safety fuel cell)
Built-in air jack system (three legs)
Suspension:
Front axle:
McPherson suspension strut, adjustable in height, wheel camber and track
Forged struts:
- Optimized stiffness
- Double shear tie rod connection
- Heavy-duty spherical bearings
Wheel hubs with center lock
Racing shock absorbers, non-adjustable
Forged supporting mounts
Double-blade-type anti-roll bar
Electrohydraulic power steering
Rear axle:
Multilink rear suspension, adjustable in height, wheel camber and track
Forged struts:
- Optimized stiffness
- Double shear tie rod connection
- Heavy-duty spherical bearings
Wheel hubs with center lock
Racing shock absorbers, non-adjustable
Forged supporting mounts
Double-blade-type anti-roll bar
Brake System:
Two independent brake circuits for front and rear axle, adjustable by the driver via brake balance system
Front axle:
Aluminum six-piston racing calipers in mono-bloc design
Multi-piece steel brake discs; internally vented and slotted, 380 mm diameter
Racing brake pads
Optimized ventilation routing
Rear axle:
Aluminum four-piston racing calipers in mono-bloc design
Multi-piece steel brake discs; internally vented and slotted, 380 mm diameter
Racing brake pads
Optimized ventilation routing
Rims/ Tires: Front axle:
Single-piece light-alloy rims according to Porsche specification and design with center lock, 10.5J x 18 ET 28
Michelin transportation tires; tire size: 27/65-18
Rear axle:
Single-piece light-alloy rims according to Porsche specification and design with center lock, 12J x 18 ET 53
Michelin transportation tires; tire size: 31/71-18
Electrics:
COSWORTH color display ICD
COSWORTH electrical system control unit IPS32
Electronic throttle system
Fire extinguishing system (extinguishing agent: gas)
Battery 12 V, 70 Ah (AGM), leak-proof, placed in the co-driver foot well
Alternator 150 A
Fan in light weight design
Wiper with direct drive
Lighting system:
- Bi-xenon-headlight
- LED daytime running light
- LED rear lighting system and rain light
Weight/Dimensions:
Total weight: approx. 1,200 kg
Total length: 4,547 mm
Total width: 1,851 mm
Total height: 1,280 mm
Wheel base: 2,458 mm
Colors:
Water-based paint
Exterior: white C9A
Interior: white filler-coat, no clear-coat finish